Na polovini smo ovogodišnjeg Tur de Fransa. Biciklisti su tokom prvih 11 dana vožnje izvezli 1 743 kilometra, od ukupno 3 404 kilometra koliko je dugačka trka. Dosadašnji deo Tura protekao je u znaku apsolutne dominacije Britanca Kristofera Fruma iz ekipe Skaja.
Ovogodišnji, 100. Tur de Frans startovao je 29. juna, prvi put u istoriji sa najvećeg Francuskog ostrva Korzike, gde su se vozile prve tri etape. Čak dva miliona evra uloženo je u organizaciju te prve tri etape, a namere organizatora bile su očigledne već nakon prvog direktnog prenosa.
Podsećamo, čak 170 zemalja sveta u direktnim prenosima prati ovogodišnji Tur, tako da je više od 100 miliona ljudi širom sveta uživalo u televizijskim snimcima iz helihoptera i prelepim pejzažima sa Korzike, koji su mnoge ostavljali bez daha. Tako su Francuzi na najbolji način promovisali svoje turističke potencijale, prirodne lepote i kulturu svoje zemlje, a podsećamo vas da je kroz istoriju Tura svako mesto koje je bilo u programu trke, utrostručilo broj turista već u narednoj godini.
Na početku trke nije bilo prologa, već se startovalo žestoko etapom od 213 kilometara u kojoj je pobedio sprinter iz Nemačke Marsel Marsel Kitel, vozač Argos Šimano tima. Pored njega etape na Korzici osvajali su i Belgijanac Jan Bakelans iz Radiošeka i Australijanac Sajmon Gerans iz Orika Grinedž Tima.
A onda nova senzacija organizatora. Četvrtog takmičarskog dana vozio se timski hronometar, ni manje ni više nego u prelepoj Nici. I sve to u sred jula meseca, u jeku turističke sezone. Veliki broj svetski poznatih pevača, glumaca, javnih ličnosti i više od 30 hiljada ljubitelja biciklizma na samoj stazi u mondenskom letovalištu na Azurnoj obali, ispratili su pobedu australijskog tima Orika Grinedža. Njihov vozač Sajmon Gerans preuzeo je tada žutu majicu od Jana Bakelansa iz Radiošek Leopard tima, a onda su usledile i tri sprinterske etape.
Petu etapu dobio je Britanac Mark Kevendiš iz Omega Farma Kvik Stepa, šestu Andre Grajpel iz Loto Belisola, a sedmu neverovatni Slovak Peter Sagan iz Kenondejla. Žuta majica i dalje je bila u vlasništvu ekipe Orika Grinedža, ali je Sajmona Geransa na liderskoj poziciji prvi put u istoriji smenio jedan biciklista iz Južnoafričke Republike - Deril Impi. Osma etapa bila je presudna. Biciklisti su sa Azurne obale ušli u Pirineje.
Na neverovatnim usponima Kol de Pajer i Aks Tre Domen iznad 2000 metara nadmorske visine, ekipa Skaja, predvođena Krisom Frumom i Ričijem Portom iz Australije potvrdila je svu svoju snagu viđenu i prošle sezone u brdima kada je pobedio Vigins. Frum je već tada napravio razliku u odnosu na Valverdea iz Movistara od 1'25''. Kontador je posle odme etape bo tek sedmi sa 1'51'' zaustatka za Frumom.
Međutim, u devetoj etapi, takođe u Pirinejima koja je imala čak 5 teških brdskih ciljeva, ekipa Skaja nije izdržala. Biciklistički rečeno, tim im se raspao, tako da je na poslednja tri uspona Frum ostao sam. Trpeo je napade i ekipe Movistara koju su predvodili mladi Kolumbijac Naitor Kintana i iskusni Španac Valverde, ali i nasrtaje Danskog Sakso-Tinkofa za koje voze Čeh Krojziger i Španac Kontador. Čak su i Holanđani iz Belkin tima napadali u nekoliko navrata Krisa Fruma, ali je on sve to izdržao i sam protiv svih sačuvao žutu majicu sa istom vremenskom razlikom u odmosu na rivale Valverdea, Molemu, Ten Dama i Kontadora .
Frum pod sumnjom da je dopingovan
Naš stručni konsultant u direktnim prenosima Miroslav Miki Despotović pronašao je informaciju da je Francusknja Antoin Vajer, koja je pre 15 godina radila kao trener u ekipi Festina, dala intervju za francuske novine Mond u kojima je izjavila da ona sumnja u ,,čistu dominaciju'' Krisa Fruma.
Na osnovu njene analize Frumove vožnje u brdima on je trošio u osmoj etapi, jednoj od najtežih na trci, 446 vati energije. Da potsetimo, Lens Armstrong i Jan Urlih koji su 2003. na istom tom usponu trošili 448 vati kasnije su uhvaćeni u dopingu.
Zanimljivo je da je i Riči Port u osmoj etapi na Eks Tre domen usponu trošio 435 vati što je, po analizama Antoin Vajer izuzetno velika snaga, neverevatna za nekoga ko ne uzima doping.
Samo dan kasnije, u devetoj etapi, takođe u planinskoj u Ririnejima, Irac Danijel Martin na teškim usponima trošio je 380 vati snage, što je po rečima Antoin Vajer člista njudska snaga.
Inače, ova dama bila je trener pre 15 godina u ekipi Festina, koja je takođe bila poznata po velikim doping aferama.
Samo dan kasnije, u devetoj etapi, takođe u planinskoj u Ririnejima, Irac Danijel Martin na teškim usponima trošio je 380 vati snage, što je po rečima Antoin Vajer člista njudska snaga.
Inače, ova dama bila je trener pre 15 godina u ekipi Festina, koja je takođe bila poznata po velikim doping aferama.
Dan pauze i individalni hronometar
Posle dve iscrpljujuće brdske etape, prvi od dva dana odmora biciklisti su imali 8. jula, ali on je protekao u znaku transfera sa samog juga iz Pirineja, pa sve do severozapada Francuske i prelepe ravnice u Bretanji nedaleko od Atlantskog okeana. U prvih devet etapa pobeđivalo je devet različitih vozača.
Žutu majicu nosio je Kreis Frum, a u 10. etapi u Bretanji drugi put na trci pobedio je Nemac Marsel Kitel. Ipak, sam sprint na cilju u San Malou obeležio je sukob i sudar na stazi između Marka Kevendiša i vozača Argosa za koj vozi Kitel - Toma Vilersa.
Biciklisti su bili na manje od 200 metara do cilja, Kevendiš je vozio brzinom od oko 65 kilometara na čas a Vilers mu se našao na putu, tako da ga je Kevendiš odgurnuo ramenom nakon čega je Veler doživeo težak pad. Kevendiš, po rečima organizatora nije bio kriv i nije kažnjen nakon tog incidenta.
Incident - urin
Prethodnog, 11. takmičarskog dana vožen je individualni hronometar od Avranša do Mon Sen Mišela u Normandiji na obali Atlantika. Inače, još jedan dokaz da je sve podređeno tradiciji, kulturi i ekonomiji jeste i to što su organizatori prvi put u istoriji u Tura domaćinstvo etape dodelili prelepom ostrvu Mon Sen Mišel.
Prethodnog, 11. takmičarskog dana vožen je individualni hronometar od Avranša do Mon Sen Mišela u Normandiji na obali Atlantika. Inače, još jedan dokaz da je sve podređeno tradiciji, kulturi i ekonomiji jeste i to što su organizatori prvi put u istoriji u Tura domaćinstvo etape dodelili prelepom ostrvu Mon Sen Mišel.
Ovo čudo prirode i arhitekture, zamak i utvrđenje u kojem živi samo 40 ljudi, godišnje poseti više od 3 miliona ljudi, što ovo mesto svrstava na drugo mesto posle Pariza po broju turista u Francuskoj. Zovu ga i ,,Čudo zapada'' koje je pod zaštitom UNESKO-a. Na tom prvom od dva individalna hronometra dugom 33 kilometra, pobedio je dvostruki uzastopni svetski prvak na hronometru, Nemac Toni Martin iz Omega Farma Kvik Stepa. Jedini je imao vreme ispod 37 minuta, sve do vožnje Kristofera Fruma koji je na kraju bio drugi iza pobednika Martina sa samo 12 sekundi zaostatka.
Frum je tako povećao svoju prednost u odnsu na rivale i sada Valverde zaostaje 3'25'', Kontador 3'54'', a Kadel Evans čak 6'54'' za njim. Ipak, hronometar u Mon Sen Mišelu obeležio je naveći incident na trci, kada je jedan gledalac pogodio Marka Kevendiša kesom napunjenom - urinom. Skandal kakav nije zabeležen u 100 godina dugoj istoriji Tur de Fransa.
Već u narednoj 12. etapi u ravnici, od Fužea do Tura od 218 kilometara, Kevendiš će biti glavni favorit za pobedu. Kako je sve ovo utucalo na njega videćemo u direktnom okršaju sa Grajpelom, Kitelom, Saganom i Metom Gosom.
Što se majica tiče, zelenu majicu nosi Slovak Sgan iz Kenondejla sa velikom razlikom u odnosu na Grajpela i Kevendiša. Takčkastu majicu za najboljeg brdaša nosi Francuz Pjer Roland iz Juropkara, dok je Poljak Kvjatkovski nosilac bele majice za najboljeg mladog vozača do 25 godina i vodiće veliku borbu do kraja sa Kolumbijcem Naitorom Kintanom iz Movistara.
0 коментара:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !