Vozač Mercedesa Luis Hamilton trijumfovao je na desetoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Velikoj nagradi Mađarske.
Hamilton je do 22. pobede u karijeri, a prve u ovoj sezoni i prve za volanom Mercedesa došao na stazi ’Hungaroring’ u vremenu od 1:42:29.445 sata.
Na pobedničkom postolju pored Britanca, našli su se i vozač Lotusa Kimi Raikonen koji je tako prestigao Fernanda Alonsa u generalnom plasmanu na drugom mestu, odnosno trostruki uzastopni šampion u Red Bulu Sebastijan Fetel.
Hamilton je još jednom potvrdio da mu odgovara ’Hungaroring’ pošto mu je ovo četvrti trijumf u karijeri u Budimpešti, čime se izjednačio sa legendarnim Mihaelom Šumaherom.
Pred početak Velike nagrade Mađarske, prvi čovek Formule 1 Berni Eklston
potpisao je novi ugovor sa čelnicima „Hungaroringa“ po kojem će ta staza ostati u kalendaru bar do 2021. godine. Na stazi je bilo dosta uzbuđenja, ali ne onoliko koliko se očekivalo zbog izuzetno teških uslova u kojima je trka vožena, posebno zbog veoma visoke temperature u Mađarodu.
Od prvog do poslednjeg kruga dileme nije bilo ko će pobediti na desetoj trci sezone, Hamilton je vozio odlično i vođstvo prepuštao rivalima samo prilikom odlazaka u boks. Preostala mesta na podijumu odlučena su u samom finišu, a iako se tokom većeg dela trke činilo da će druga pozicija otići u ruke Fetela, taktika od samo dva odlaska u boksu se isplatila Raikonenu, koji je uspeo da se odbrani od brojnih napada aktuelnih šampiona.
Odličnu trku odvozao je i drugi vozač Red Bula Mark Veber, koji je startovao kao deseti, a na kraju je zauzeo četvrto mesto iako je imao taktiku od tri odlaska u boks. Australijanac se na kraju našao ispred Fernanda Alonsa u Ferariju i vozača Lotusa Romana Grožana, koji se našao u centru pažnje zbog dve istrage za incidente koje je počinio tokom trke.
U Formuli 1 sada sledi letnja pauza, a šampionat se nastavlja Velikom nagradom Belgije na stazi „Spa Frankoršamp“ 25. avgusta.
Tok trke:
Na vrelom „Hungaroringu“ od starta je poveo Hamilton, ispred Feteloa, Grožana, Rozbega, Alonsa i Mase. Rozberga je ubrzo pretekao Alonso, da bi potom dva puta u prvom krugu izleteo sa staze i pao na sedmo mesto, iza Raikonena, a ispred Vebera i Batona. Hamilton se do drugog kruga odvojio na više od sekunde od Fetekam dok je razlika između vozača koji su sledili takođe bila oko jedne sekunde.
Ipak, aktuelni šampion je neverovatno brzim krugom uspeo u drugom da se primakne na pola sekunde od Hamiltona. Britanac je uspevao da zadrži vozača Red Bula iza sebe, a najveću borbu u tim trenucima vodili su Masa i Raikonen za peto mesto. U međuvremenu, u šestom krugu Hamilton se malo odvojio od Fetela koji je upao u probleme, pošto ga je Grožan potpuno stigao. Rozberg je izgubio još dosta do tada, pošto je pao na 12. poziciju.
Prvi je u boks, u devetom krugu, otišao vozač ekipe Toro Roso Žan-Erik Vernj, a već u narednom Fetel je preuzeo vođstvo, pošto je Hamilton produžio po nove pneumatike. Vozač Mercedesa je pao na osmu poziciju, iza Džensona Batona u Meklarenu, ali ga je pretekao vrlo brzo. Red Bul je reagovao i pozvao Fetela dva kruga kasnije i vratio se iza Hamiltona, ali i Batona. Grožan je tako nasledio vođstvo, dok je u istom krugu i Masa otišao u boks, a Alonso u sledećem.
Grožan je po nove pneumatike otišao u 14. krugu, isto kao i njegov timski kolega, a Lotus je bez problema sve odradio. Francuz se vratio na stazu iza Fetela, dok je Raikonen ponovo završio iza Mase. Fetel se i dalje mučio iza Batona, dok je Veber vodio, ispred Hamiltona, a u tim trenucima Australijanac još nije bio u boksu. Mladi Nemac je gubio dosta vremena u odnosu na Hamiltona, a Grožan mu se brzo i lako potpuno primakao.
U narednim krugovima nije bilo mnogo uzbuđenja, samo je viđeno prvo odustajanje, pošto se vozač Fors Indije Adrijan Zutil parkirao u garaži zbog problema sa hidraulikom. Nemcu je to bila 100. trka u Formuli 1. Veber je i dalje sigurno vodio do 23. kruga, kada je produžio u boks, a Hamilton preuzeo prvo mesto, ispred Batona i Fetela, dok se Australijanac na stazu vratio iza Alonsa, kao šesti.
Posle dosta muka, Fetel se konačno našao ispred Batona, kojeg je odmah potom udario Grožan, pa je vozač Meklarena izgubio poziciju i od Alonsa. Britanac je otišao u boks u sledećem krugu, dok je u narednom po drugi put to učinio Grožan. Baton je pao na osmu poziciju, dok se Francuz vratio odmah ispred njega na stazu. Hamilton je u 27. krugu, kada su svi bili bar po jednom u boksu, imao 13 sekundi prednosti u odnosu na Fetela na drugom mestu.
U tim trenucima, Veber je bio najbrži na stazi i polako je sustizao Alonsa, dok je Grožan neverovatnim potezom sa spoljašnje strane uspeo da se probije pored Mase i dođe do šestog mesta. U 30. krugu viđeno je drugo odustajanje, pošto je Esteban Gutijeres parkirao svoj Zauber u garaži. I dok se Grožan brzo odmakao od Mase, Baton je sustigao vozača Ferarija i pretekao ga poprilično lako.
Hamilton je po drugi put u boks otišao u 32. krugu, pa je Fetel preuzeo vođstvo, a Britanac se vratio na stazu iza Vebera, a ispred Raikonena. Alonso je predvodio vozić u kojem su ga pratili Veber i Hamilton, a Britanac je sjajno u 34. krugu pretekao Vebera, imao je šansu da isto učini sa Špancem, ali je vozač Ferarija produžio u boks. Isto je prethodno učinio Fetel i ponovo se vratio iza Batona.
Grožan je u međuvremenu dobio kaznu ’prođi kroz’ zbog napuštanja staze kada je pretekao Masu, dok će incident koji se desio između njega i Batona biti pod istragom posle trke. Baton je u 38. krugu otišao po drugi put po nove pneumatike i ostao je iza Grožana, koji je odradio kaznu u međuvremenu. Hamilton je nizao najbrže krugove na stazi i održavao je svoju prednost u odnosu na Vebera, dok je Raikonen držao treću poziciju do odlaska u boks u 43. krugu.
Veber je po drugi put u boks otišao u 44. krugu i vratio se na stazu kao trećeplasirani, iza Fetela, a ispred Alonsa, Grožana i Raikonena. Samo krug kasnije, zbog kvara motora vozač Vilijamsa Valteri Botas se parkirao pored staze na startno-ciljnom pravcu i na stazi je istaknuta žuta zastavica.
Uzbuđenje je izostalo u narednih nekoliko krugova, a Grožan je prvi otišao po treći put po nove pneumatike i vratio se iza Batona, na sedmu poziciju. U narednom krugu to je učinio Alonso, sa četvrte pozicije, i na stazu je izašao ispred Batona, koji je trpeo konstantne napade od strane Grožana, koji ga je pretekao u drugoj krivini. Hamilton je u 51. krugu otišao u boks i vratio se iza Vebera, ali ga je ubrzo pretekao i izgurao Australijanca sa staze.
Fetel je u 56. krugu otišao u boks i vratio se kao četvrti, iza Hamiltona, Vebera i Raikonena. Od njih, jedino je Australijanac morao još jednom po nove pneumatike i po treći put je otišao u boks u 60. krugu i vratio se u trku kao četvrti, iza Raikonena, a ispred Alonsa. Fetel se desetak krugova pre kraja mučio iza Raikonena, nikako nije uspevao da nađe način da se nađe ispred njega.
Pet krugova pre kraja trka je bila gotova i za Nika Rozberga, koji je odustao pošto mu se pregrejao motor, a čak je došlo i do požara. Nemac je, srećom, bezbedno napustio bolid. Fetel je nastavio da napada Raikonena, tri kruga pre kraja imao je odličnu priliku, ali se Finac odbranio, a branilac titule nakratko izleteo sa staze. Fetel nije odustao, ali mu je ponestalo vremena, pa je Raikonen zauzeo drugo mesto, a on treće. Iza su sledili Veber, Alonso, Grožan i Baton, dok su osvajače bodova kompletirali Masa, Peres i Maldonado.