Headlines News :
Home » , » Silverston - Vembli Formule 1

Silverston - Vembli Formule 1

Written By maxtv on субота, 29. јун 2013. | 10:29

Globalni karakter Formule 1 je svakako nesporan, a opet, osam od jedanaest timova svoj dom imaju u krugu od nekoliko desetina kilometara, u centralnoj Engleskoj. U centru tog imaginarnog kruga nalazi se hram britanskog motorsporta, Silverston.
Bivša vojna baza Kraljevskog vazduhoplovstva je vrlo brzo po završetku drugog svetskog rata dobila novu, mirnodopsku funkciju, i 1950. godine ušla u istoriju kao mesto prve trke prve sezone moderne Formule 1. Iako je u međuvremenu dom Velike nagrade Velike Britanije nekoliko puta bio i Ejntri, a u periodu od sredine '60-ih pa do druge polovine '80-tih tu čast je svake druge godine dobijao i Brends Heč, Silverston je bio i ostao sinonim britanske posvećenosti trkanju, a pogotovo Formuli 1.
F1.jpg
Neprivlačna lokacija staze, i večito nepredvidljivo englesko leto nemaju šanse da ugroze popularnost staze najbržih krivina u kalendaru Formule 1, pa je Silverston iz godine u godinu najposećenija trka u sezoni. Prizor prolaska najbržih trkačkih automobila kroz kompleks Bekets krivina je jedna od najlepših stvari koje ljubitelj Formule 1 može doživeti, a sami vozači uvek ističu da ni na jednoj drugoj stazi ne osećaju toliko zadovoljstvo u vožnji kao na Silverstonu. Glavni razlog za to je što, za razliku od modernih, Tilkeovskih staza, Silverston uprkos svim renoviranjima uspeva da zadrži duh klasičnog trkališta, bez veštačkih ukosnica i šikana koje prekidaju ritam kruga. Na Silverstonu su krivine tečne, dobar ulazak u jednu garantuje dobru putanju u narednoj i tako tokom skoro celog kruga. Upotreba kočnica je izuzetno mala, pa iako Silverston nema izraziti pravac, kao Monca ili recimo Barselona, prosečna brzina ostaje jedna od najvećih u kalendaru, jer se i kroz krivine retko prolazi brzinom koja je manja od 200 kilometara na čas.
Nažalost, fantastična ritmičnost staze je u isto vreme i njen najveći problem. Kao autodrom koji je napravljen da demonstrira sve mogućnosti brzog automobila, trkanje na Silverstonu često bude žrtva aerodinamske efikasnosti automobila koji se pokaže najbržim na kvalifikacijama. U odsustvu kiše, neretko se dešava da ukoliko prvoplasirani sa kvalifikacija dobro startuje opozicija ostaje gotovo bez ikakvih šansi da nešto učini do kraja trke*.
Ove godine bi situacija ipak mogla da bude nešto drugačija.
F1-2.jpg
Kako kiša nije prognozirana tokom subotnjih kvalifikacija i nedeljne trke, za pretpostaviti je da će iz prva dva reda krenuti dva Mercedesa i dva Red Bula. Muke Mercedesa sa trošenjem zadnjih guma su značajno umanjene na poslednjih nekoliko trka, što se nekako zgodno poklopilo i sa „tajnim" testom održanim posle trke u Barseloni, ali lateralne sile koje deluju na gume u brzim krivinama Silverstona bi ipak trebalo da budu preveliki zalogaj za poboljšane Srebrne strele. Kao rezultat toga, čak i ukoliko sa prve pozicije u nedelju krenu Rozberg ili Hamilton šansa da prvi stignu i do karirane zastave nije baš prevelika.
Sa druge strane, ni Red Bul nije ove sezone blistao na stazama sa brzim krivinama (setimo se Barselone), tako da bi uprkos očekivano dobrim startnim pozicijama pobeda mogla da ostane van domašaja austrijske ekipe. Na dinamiku u garaži šampionskog tima će od ovog vikenda dodatno uticati i očekivana odluka Marka Vebera da po završetku sezone okonča karijeru u Formuli 1 u korist novog izazova u trkama izdržljivosti. Iako još od Malezije znamo da Veber više ne smatra da je klupski kolega sa Sebom, Fetel bi od ovog vikenda trebalo da na to posebno obrati pažnju, jer više nije pitanje da li će mu Mark pomoći u odbrani titule, već koliko će mu odmoći.
F1-3.jpg
Favorit iz senke za nedeljnu trku je zbog svega toga Fernando Alonso, čiji F138 dominira na stazama sa brzim krivinama, iako zbog sporog zagrevanja guma subotu obično završi u trećem redu. Ipak, uz dve DRS zone i očekivane probleme rivala sa gumama, Alonso bi mudrom taktikom u nedelju mogao da nadoknadi eventualno lošije kvalifikacije i tako bar malo smanji Fetelovu prednost koja pred ovaj vikend iznosi solidnih 36 bodova.
Iz još veće senke bi do podijuma mogao i Kimi, jer slično kao i Ferarijev model, Lotusov E21 najbolje rezultate postiže na stazama koje najviše opterećuju gume. Osim očekivano ređeg odlaska na servis u odnosu na rivale, koji bi u nedelju mogao da donese 25 sekundi (koliko uzima jedan odlazak na zamenu guma), Kimi se uzda i u veliki broj novih delova koji će se naći na njegovom automobilu ovog vikenda. Da li će među njima biti i sada već čuveni „pasivni DRS" koji je tim probao na drugom slobodnom vikendu u petak, još uvek nije poznato. Sa samo 3 osvojena boda u prethodne dve trke, Kimi u Silverstonu ima možda i poslednju priliku da se u potpunosti vrati u borbu za titulu, možda ne pobedom, ali svakako boljim plasmanom u odnosu na aktuelnog svetskog prvaka.
F1-4.jpg
I kvalifikacije i trka počinju u istom terminu, od 14 časova po našem vremenu. Uz malo sreće, ovogodišnja trka na Vembliju će doneti mnogo golova.
*Osim ukoliko se na stazi iznenada ne pojavi - recimo- raščinjeni sveštenik u kiltu koji smatra da je baš britanski gran pri dobra prilika da se svetu poruči „Biblija je uvek u pravu", što je Kimija koštalo pobede na trci 2003. godine
Share this article :

0 коментара:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Translate

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Max Sport News - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger