Posada Audija sa brojem dva trijumfovala je na 81. izdanju trke „24 časa Le Mana“, koje je obeležila i pogibija vozača Aston Martina Alana Simonsena.
Tom Kristensen, Alan Mekniš i Loik Duval su za 24 sata kompletirali 348 krugova, jedan više od posade Tojote, čije boje su branili Entoni Dejvidson, Stefan Sarazan i Sebastijan Buemi. Na najnižem stepeniku pobedničkog postolja našli su se Mark Hene, Oliver Džarvis i Lukaš di Grasi u Audiju sa brojem tri.
Kristensen je još pre ovogodišnjeg izdanja legendarne trke bio rekorder po broju pobeda u Le Manu, a sada je svoj broj trijumfa doveo do devet. Meknišu je to bila treća pobeda, a Duvalu prva. Sjajnom Dancu to je osma pobeda sa Audijem, a zajedno sa Meknišom prva od 2008. godine, i ujedno prva u modelu R18 e-tron quattro. Takođe, Audi je tako došao do 12. pobede u Le Manu u poslednjih 14 godina, a svi u timu, posebno Kristensen, posvetili su trijumf Simonsenu.
81. izdanje trke „24 časa Le Mana“ počelo je tragedijom, pošto je već u devetom minutu život izgubio Simonsen, koji je pri velikoj brzini udario u zaštitnu ogradu. Simonsenova smrt je prva koja se desila u Le Manu od 1997. godine, kada je Sebastijan Enjolra izgubio život tokom kvalifikacija. Ujedno, to je prva nesreća sa fatalnim ishodom tokom trke od 1986. godine, kada je na najprestižnijoj trci izdržljivosti poginuo Džo Gartner.
Posle Simonsenove nesreće na stazu su izašla bezbednosna vozila, a potom su tokom 24 sata to učinila još deset puta. Skoro pet sati tokom trke vozilo se u takvom režimu, ali pobeda Audija nijednog trenutka nije došla u pitanje. Od starta je poveo Audi sa brojem jedan, koji su vozili Andre Loterer, Benoa Trelije i Marsel Fesler, koji je držao vođstvo do sedmog sata.
Tada je ta posata upala u probleme, čak 12 krugova je ostala u boksu zbog kvara alternatora, pa je Duval bez problema preuzeo prvo mesto, koje je zajedno sa timskim kolegama držao skoro sve vreme do cilja. U isto vreme kao branioci titule, problemi su zadesili i Audi sa brojem tri, što su Tojote iskoristile i došle do drugog, odnosno trećeg mesta. U jednom trenutku Buemi je čak došao do vođstva, ali je potom zajedno sa Dejvidsonom i Sarazanom morao da se zadovolji titulom vicešampiona.
Od nedelju ujutro vođena je velika borba za treće mesto između Audija i Tojote, a ona je rešena posle udesa Nikolasa Lapijera četiri sata pre kraja. Francuz je ipak uspeo da se domogne boksa i zajedno sa Aleksom Vurcom i Kazukijem Nakađimom donese Tojoti četvrto mesto, ispred Audija sa brojem jedan, posade koja je u Le Manu slavila u prethodne dve godine.
81. izdanje trke „24 časa Le Mana“ počelo je tragedijom, pošto je već u devetom minutu život izgubio Simonsen, koji je pri velikoj brzini udario u zaštitnu ogradu. Simonsenova smrt je prva koja se desila u Le Manu od 1997. godine, kada je Sebastijan Enjolra izgubio život tokom kvalifikacija. Ujedno, to je prva nesreća sa fatalnim ishodom tokom trke od 1986. godine, kada je na najprestižnijoj trci izdržljivosti poginuo Džo Gartner.
Posle Simonsenove nesreće na stazu su izašla bezbednosna vozila, a potom su tokom 24 sata to učinila još deset puta. Skoro pet sati tokom trke vozilo se u takvom režimu, ali pobeda Audija nijednog trenutka nije došla u pitanje. Od starta je poveo Audi sa brojem jedan, koji su vozili Andre Loterer, Benoa Trelije i Marsel Fesler, koji je držao vođstvo do sedmog sata.
Tada je ta posata upala u probleme, čak 12 krugova je ostala u boksu zbog kvara alternatora, pa je Duval bez problema preuzeo prvo mesto, koje je zajedno sa timskim kolegama držao skoro sve vreme do cilja. U isto vreme kao branioci titule, problemi su zadesili i Audi sa brojem tri, što su Tojote iskoristile i došle do drugog, odnosno trećeg mesta. U jednom trenutku Buemi je čak došao do vođstva, ali je potom zajedno sa Dejvidsonom i Sarazanom morao da se zadovolji titulom vicešampiona.
Od nedelju ujutro vođena je velika borba za treće mesto između Audija i Tojote, a ona je rešena posle udesa Nikolasa Lapijera četiri sata pre kraja. Francuz je ipak uspeo da se domogne boksa i zajedno sa Aleksom Vurcom i Kazukijem Nakađimom donese Tojoti četvrto mesto, ispred Audija sa brojem jedan, posade koja je u Le Manu slavila u prethodne dve godine.
0 коментара:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !