Kao i prošle sezone, i ove godine smo u prve tri trke videli tri različita pobednika iz tri različita tima. Za razliku od prošle sezone, kada ni jedan od te trojice (Baton, Alonso i Rozberg) nije stigao do titule, sva je prilika da će ovogodišnji šampion biti baš neko iz trilinga dosadašnjih pobednika - Raikonen, Fetel ili Alonso.
Mnogima je teško, a meni priznajem i nemoguće napisati nešto uzbudljivo o stazi Sahir u Bahreinu, pustinjskoj Kraljevini rasprostrtoj preko 33 ostrva u Persijskom zalivu. Što zbog nedovoljno atraktivne lokacije usred pustinje, što zbog nestabilne političke situacije, tek trka u Bahreinu je jedna od najmanje privlačnih u sezoni. Sama staza uopšte nije loša, a među vozačima čak i dosta popularna i u osnovi je čine četiri pravca koja omogućavaju brzine veće od 300km na čas, povezana različitim tipovima sporih, srednje brzih i brzih krivina, pa je preticanje moguće vršiti na više mesta. Podatakom da se ukupno vozi 57 krugova, moja moć da napišem nešto interesantno i relevantno o samoj stazi se neizbežno iscrpljuje.
To naravno ne znači da sama trka neće biti uzbudljiva, naprotiv, ovog vikenda s'punim pravom očekujem da budemo svedoci najzanimljivije Velike nagrade Bahreina.
Ali pre toga, dozvolite mi da spomenem dve bitne stvari koje su se desile prethodne nedelje.
Prva se tiče kontinuirane debate o ovosezonskim gumama, budući da Red Bul nastavlja da vrši ogroman pritisak na Pireli, zahtevajući da se promeni konstrukcija P zero modela, kako bi se dobile izdržljivije gume. Pol Hemberi, direktor Pirelija, najavio je da će italijanska firma posle Bahreina napraviti analizu i odlučiti kako dalje, a od te odluke puno toga zavisi. Za mene nema dileme da Red Bul nije u pravu. Nema sumnje da je RB9 ponovo aerodinamično najefikasniji automobil u karavanu, i jasno je da su gume jedino što ga sprečava da dominira u šampionatu na način kao što je to Red Bul činio u 2011. godini. Međutim, gume, takve kakve su, su iste za sve a timovi su imali prilike da ih isprobaju još tokom slobodnih treninga na Interlagosu krajem prošle godine, i da u skladuu sa tim i dizajniraju svoje modele. Austrijski tim je u ovoj sezoni i pored konstantnih žalbi na prve tri trke već zabeležio dve pol pozicije i jednu pobedu, tako da je teško imati razumevanja za njihove zahteve. Nadam se da će i gospodin Hemberi misliti isto.
U protekloj nedelji, puno publiciteta izazvala je i jedna naoko ni počemu zanimljiva fotografija koju je na Tviter postavio Alonso. Na slici se vide Veber i on u neimenovanom restoranu kako čekaju da im se servira večera na koju su dvojica dobrih prijatelja otišli kako bi proslavili predstojeću trku koja će i jednom i drugom biti 200. u karijeri. Ono što sliku čini ipak izuzetno zanimljivom je kontekst - u situaciji kada sa Sebom više nema nikakav odnos, a Red Bul tvrdi da više neće biti timskih naredbi, osmeh na Veberovom licu je indirektan odgovor na Fetelovu prozivku iz Kine. Ako Nemac smatra da mu Mark ni ranije nije pomagao u borbi za titulu, svaki put kada se na stazi bude našao pored Vebera Fetel će morati da se zapita da li će Australijanac možda do kraja sezone pomagati nekom drugom...
Ali vratimo se onome što nas očekuje ovog vikenda na stazi.
Slobodni treninzi u petak su sasvim lepo „zakuvali" situaciju. Uz temperature staze od preko 40 stepeni vremena vodećih timova su bila vrlo izjednačena, pa je razlika između dva najbrža kruga (Raikonen i Veber) u petak iznosila neverovatne tri stotinke.
Ipak, na osnovu viđenog deluje da će u nedelju na pobedničkom postolju ružičastom vodom koja menja šampanjac prskati neko od vozača Ferarija, Lotusa ili Red Bula, dok je Mercedes (ponovo) hendikepiran prevelikom potrošnjom guma, kao što je to obično i bio slučaj prošle godine kad god je staza bila vrela.
Svoju šansu pre svega mora da iskoristi Lotus, jer je malo staza na kojima će uslovi toliko pogodovati njihovom automobilu kao što je to slučaj na Sahiru. E21 je u petak posebno bio impresivan u trkačkoj simulaciji kada je sa punim rezervoarom Raikonen uspeo da izveze puno krugova uz odlično vreme. Kimijevci će morati da mi oproste na jednom klasičnom baksuzluku, ali ne mogu da ne prokomentarišem Finčev fantastični niz od 20 trka zaredom u kojima je osvajao bodove, odnosno 31 trke zaredom koju je završio. Još fascinantnije deluje podatak da je poslednja trka koju Kimi nije završio zbog sudara bila Kanada 2008. godine*. Lotus se nada da će uspeti da ostane konkurentan tokom cele sezone, ali ukoliko je ozbiljno zainteresovan za borbu za titulu, priliku kao što je Bahrein Raikonen jednostavno ne sme da propusti.
Ferari ovog vikenda deluje skoro jednako dobro, pogotovo tokom trkačke simulacije što znači da će učinak u nedelju biti još bolji nego na kvalifikacijama. Alonso i ove sezone vozi fantastično, ali za razliku od prethodne tri, Skuderija mu je ovog puta podarila i automobil koji može do titule. Koliko god ne volim Španca kao ličnost, Alonso kao vozač u meni izaziva samo divljenje. Čak toliko, da ma koliko bilo nezahvalno prognozirati ishod šampionata posle samo tri odvezene trke, deluje mi da ove godine Alonso titulu ne može da osvoji, već samo da je izgubi. A ukoliko je zaista i izgubi, to će pre biti do loše sreće nego do sjajnih svetskih šampiona na stazi.
Na osnovu viđenog na slobodnim treninzima, Red Bul je veoma blizu Lotusu i Ferariju, uz malo veće probleme da održi konzistentno vreme u dužem nizu krugova. Ipak, na nivou jednog kruga RB9 je brz, a ukoliko se dočepaju prvog reda na kvalifikacijama i briga o gumama će biti lakša. Još ako jedan pored drugog budu Seb i Mark...
Uz ekstremne temperature, pretpostavka je da će se timovi odlučiti za tri odlaska na zamenu guma, mada će verovatno neki pokušati da stignu do cilja i sa samo dva zaustavljanja. U 2013. godini još nismo videli sigurnosno vozilo, a pošto je Sahir čuven po širokim zonama za izletanje, verovatno ćemo morati da se strpimo još tri nedelje, do Monte Karla.
Kvalifikacije se voze u subotu u 13 časova po našem vremenu, dok je start trke u nedelju od 14 sati. Na poslednjih sedam trkačkih vikenda subotu su dobijali ili Fetel ili Hamilton, krajnje je vreme da na toj poziciji vidimo nekog drugog. Ko je rekao Kimi?
*Ni u Kanadi Raikonen nije eliminisan zbog svoje greške, budući da ga je Hamilton udario otpozadi. U boksu.