Od ukupno 19 staza koje će ugostiti Formulu 1 u 2013. godini, čak 8 je dizajnirao Herman Tilke, podatak utoliko neverovatniji ukoliko se uzme u obzir da je prva od tih staza u kalendar uključena ne tako davne 1999. godine.
Autodrom Sepang je to prvo čedo nemačkog arhitekte, izgrađen na bivšoj farmi palminog ulja, šezdesetak kilometara udaljenoj od Kuala Lumpura, i važi za jednu od najuspešnijih, ako ne i najuspešniju kreaciju Tilkeovog biroa.
Izuzetno široka staza je skladna kombinacija svih uobičajenih elemenata neophodnih za dobro trkanje. Dva brza i dugačka pravca dominiraju početnim i poslednjim sektorom, dok se u srednjem delu staze mogu pronaći različiti tipovi krivina - od veoma sporih do brzih - te bi Sepang mogao da bude dobar pokazatelj rasporeda snaga timova u novoj sezoni. Ipak, kombinacija visoke temperature i velike vlažnosti vazduha, uz praktično obavezne popodnevne pljuskove karakteristične za sezonu monsuna čine da trka u Maleziji često rezultira krajnje nepredvidljivim ishodom.
Glavna priča na početku sezone je svakako prošlonedeljna pobeda Kimija Raikonena, koju je Svetski šampion iz 2007. na sebi svojstven način, lakonski ocenio kao jednu od najlakših u karijeri. Kimi je verovatno u pravu, jer ne samo da je Lotus jedini od vodećih timova uspeo da izveze trku sa samo dva odlaska na promenu guma, već je Finac poslao vrlo drsku poruku svojim rivalima samo dva kruga pre kraja. Odvezavši najbrži krug trke na gumama koje su u tom momentu prešle veću kilometražu nego što su tog dana Ferari i Red Bul uopšte pokušali da izvedu sa svojim automobilima, Kimi je poprilično zabrinuo konkurente.
Lotusov prošlogodišnji automobil je bio fantastično „nežan" prema gumama, i čini se da će Pirelijev naum da za 2013. pripremi još mekše gume veoma ići u prilog ekipi iz Enstona. Raikonen je svoj šampionski pedigre dokazao mnogo pre nego što je osvojio svoju za sada jedinu titulu, i ukoliko E21 ostane bar jednako konkurentan tokom 2013. godine kao što se pokazuje na početku sezone (u Maleziju će automobil već imati prva poboljšanja - novo prednje krilo i nova konfiguracija auspuha) Kimijevu brojnu armiju navijača širom sveta očekuje veoma uzbudljivih osam meseci trkanja.
Glavni favorit za sada još uvek ostaje Fetel, ako ni zbog čega drugog a ono zbog već čuvenog „Njuji efekta". Austrijska ekipa je u prošlu sezonu ušla sa automobilom koji je imao problema na kvalifikacijama, ali je u trci bio nešto bolji. Ove sezone, situacija je dijametralno suprotna, budući da RB9 deluje jako moćno na kvalifikacijama, ali na trci vrlo brzo upada u problem sa trošenjem guma.
Njujievom timu je u 2012. tek negde posle letnje pauze uspelo da napravi taj odlučujući iskorak u dizajnu automobila koji je na kraju Fetelu doneo treću titulu, ali tome je nesumnjivo pogodovala i činjenica da je na prvih sedam trka pobedilo sedam različitih vozača, što je kupilo dodatno vreme za razvoj automobila. Posle Melburna, čini se da Red Bul ove godine neće imati taj komfor, budući da se vodeća trojka, u kojoj su sem njih još i Ferari i Lotus, već poprilično izdvojila od ostatka karavana, pa će ekipa morati mnogo brže da dela.
Alonsu se posle Australije takođe daju velike šanse, budući da je Ferari novu sezonu dočekao potpuno spreman. Automobil ima dobro izbalansirane karakteristike, zahvaljujući kojima nema velikih oscilacija u performansama između kvalifikacija i trke, i uz Alonsov talenat da iz svake situacije izvuče maksimum, svi neophodni sastojci za uspeh u iscrpljujućoj borbi za titulu su prisutni već od prve trke. Ipak, videćemo kako će se tim iz Maranela izboriti sa jednom interesantnom anomalijom koja se tiče Felipea Mase.
Brazilac je vlasnik neslavnog rekorda Ferarijevog vozača koji ima najduži niz trka bez pobede (68), ali je u svojoj novootkrivenoj formi uspeo da u poslednja tri kvalifikaciona treninga (SAD i Brazil u 2012. i Melburn prošlog vikenda) nadmaši Fernanda. U bilo kojem drugom timu, takvi rezultati bi bili razlog za zadovoljstvo, jedino u Ferariju tako nešto može da izazove glavobolju ako se ispostavi da je Felipe postao isuviše brz za drugog vozača.
Mercedes je najbliži vodećem trilingu, ali mnoga pitanja su još bez odgovora. Evidentno je da u Australiji Luis nije uspeo da odveze trku sa dve zamene guma (zbog odustajanja ne znamo da li bi Niko mogao), ali sa druge strane, nemački tim je uspeo da na početku na super mekim gumama izveze značajno više krugova od Red Bula, Ferarija i Lotusa (13, odnosno 14 krugova Hamiltona i Rozberga, naspram 7 do 9 konkurenata, doduše ne u njihovom tempu).
Vrelina Malezije će biti težak test za W04, ali će lepo pokazati da li za razliku od prošlogodišnjeg automobila novi model može da bude konkurentan i u višem temperaturnom opsegu. Posebno se radujem timskom duelu Rozberga i Hamiltona koji bi mogao da obeleži sezonu 2013.
Meklaren je katastrofalno započeo sezonu ali im se bar mora odati priznanje za otvorenost bez presedana kada je u pitanju javno komentarisanje problema sa kojima se suočavaju. Osim tragično sporog automobila, gotovo podjednak šok je izazvala i izjava sportskog direktora Sema Majkla da je tim odluku o revolucionarno novom automobilu za 2013. godinu (umesto evolucije uspešnog MP4-27) doneo u leto prošle godine, odnosno u jedinom periodu prošle sezone kada je automobil delovao nedovoljno dobro.
Logičan zaključak koji iz toga proizilazi glasi da tim sigurno ne bi toliko rizikovao u ovoj sezoni da su imali malo više vere u prošlosezonski model koji je praktično dominirao na kraju sezone 2012.
Navijači tima iz Vokinga utehu nalaze u moćnom razvojnom centru, koji bi tokom sezone mogao da vrati Meklaren bliže vrhu.
Od ostalih timova za sada se najbolje pokazala Fors Indija, koja će makar u prvom delu sezone biti ozbiljan takmac Meklarenu, dok je od vozača posebno impresionirao Žil Bjanki koji će i u Marusiji ozbiljno pretiti timovima iz sredine tabele.
Na 15. Velikoj nagradi Malezije ćemo na automobilima (osim zelene i plave kišne) gledati (belu) srednju i (od ove sezone narandžastu) tvrdu mešavinu, što je najtvrđa kombinacija koju Pireli poseduje. Ako je suditi po slobodnim treninzima, način trošenja guma će ponovo odigrati presudnu ulogu, makar dok ne krene najavljeni pljusak. A tome će se ovog puta verovatno najviše radovati neutralni ljubitelji Formule 1 i navijači Meklarena.